Algemene voorwaarden

Algemene Voorwaarden Pos Deuren & Zonwering 

Vennootschap onder firma Pos Deuren & Zonwering (hierna: Pos) is ingeschreven bij de Kamer van  Koophandel onder nummer 52557197 en is gevestigd aan Nobelstraat 311 (3846CE) te Harderwijk. 


Artikel 1 – Begrippen 

  1. In deze algemene voorwaarden worden de hiernavolgende termen in de navolgende betekenis  gebruikt, tenzij uitdrukkelijk anders is aangegeven:  
  2. Aanbod: Ieder schriftelijk aanbod aan Koper tot het leveren van Producten door Verkoper waar deze  voorwaarden onverbrekelijk mee verbonden zijn.  
  3. Bedrijf: De natuurlijke of rechtspersoon die handelt in uitoefening van beroep of bedrijf. 4. Consument: De natuurlijke persoon die niet handelt in de uitoefening van beroep of bedrijf. 3. Koper: Het Bedrijf of de Consument die een Overeenkomst (op afstand) aangaat met Verkoper. 
  4. Overeenkomst: De (koop)overeenkomst die strekt tot de verkoop en levering van Producten die door  Koper gekocht zijn van Pos, en/of de uitvoering van Werkzaamheden. 
  5. Producten: De Producten die door Pos worden aangeboden zijn zonweringen, garagedeuren,  rolluiken, overkappingen en raamdecoraties. 
  6. Pos: De aanbieder en verkoper van Producten aan Koper, alsmede de aanbieder van de  Werkzaamheden aan Koper. 
  7. Werkzaamheden: de Werkzaamheden die Pos aanbiedt zijn alle Werkzaamheden om buiten  dienstbetrekking met als doel een werk van stoffelijke aard tot stand te brengen en op te leveren  (montage van Producten), en/of het verrichten van onderhoud tegen een door de Koper te betalen prijs in  geld. 


Artikel 2 – Toepasselijkheid 

  1. Deze algemene voorwaarden zijn van toepassing op ieder Aanbod van Pos en iedere Overeenkomst  tussen Pos en een Koper en op elk Product dat door Pos wordt aangeboden.  
  2. Voordat een Overeenkomst (op afstand) wordt gesloten, krijgt Koper de beschikking over deze  algemene voorwaarden. Indien dit redelijkerwijs niet mogelijk is, zal Pos aan Koper aangeven op welke  wijze Koper de algemene voorwaarden kan inzien, welke in elk geval op de website van Pos zijn  gepubliceerd, zodat Koper deze algemene voorwaarden eenvoudig kan opslaan op een duurzame  gegevensdrager. 
  3. In uitzonderlijke situaties kan van deze algemene voorwaarden afgeweken worden als dit expliciet en  schriftelijk met Pos is overeengekomen. 
  4. Deze algemene voorwaarden zijn ook van toepassing op aanvullende, gewijzigde en  vervolgovereenkomsten met Koper. Eventuele algemene en/of inkoopvoorwaarden van Koper worden  uitdrukkelijk van de hand gewezen. 
  5. Indien één of meerdere bepalingen van deze algemene voorwaarden gedeeltelijk of geheel nietig zijn  of worden vernietigd, blijven de overige bepalingen van deze algemene voorwaarden in stand en zal de nietige/vernietigde bepaling(en) vervangen worden door een bepaling met dezelfde strekking als de  originele bepaling. 
  1. Onduidelijkheden over de inhoud, uitleg of situaties die niet geregeld zijn in deze algemene  voorwaarden dienen beoordeeld en uitgelegd te worden naar de geest van deze algemene voorwaarden. 
  2. Indien in deze algemene voorwaarden wordt verwezen naar zij/haar, dient dit tevens te worden  opgevat als een verwijzing naar hij/hem/zijn, indien en voor zover van toepassing. 


Artikel 3 – Het Aanbod 

  1. Alle door Pos gedane aanbiedingen zijn vrijblijvend, tenzij schriftelijk uitdrukkelijk anders is  aangegeven. Indien het Aanbod beperkt of onder specifieke voorwaarden geldig is, wordt dit uitdrukkelijk  in het aanbod vermeld. Van een Aanbod is eerst sprake als deze schriftelijk is vastgelegd. 
  2. Het door Pos gedane Aanbod is vrijblijvend. Pos is slechts aan het Aanbod gebonden indien de  aanvaarding hiervan door Koper schriftelijk binnen 30 dagen wordt bevestigd. Niettemin heeft Pos het  recht een Overeenkomst met een potentiële Koper om een voor Pos gegronde reden te weigeren. 
  3. Het Aanbod bevat een nauwkeurige omschrijving van het aangeboden Product en/of Werkzaamheden  met bijbehorende prijzen. De beschrijving is dusdanig gedetailleerd zodat Koper in staat is om een goede  beoordeling van het Aanbod te maken. Kennelijke vergissingen of fouten in het Aanbod kunnen Pos niet binden. Eventuele afbeeldingen en/of specifieke gegevens (waaronder verstaan maar niet beperkt tot  getoonde en/of verstrekte modellen, voorbeelden van de bescheiden alsmede opgaven van kleuren,  capaciteiten, functionaliteiten, afmetingen en andere omschrijvingen in schetsen, tekeningen, brochures,  promotiemateriaal) in het Aanbod zijn slechts een indicatie en kunnen geen grond zijn voor enige  schadevergoeding of het ontbinden van de Overeenkomst. Geringe, in de branche toelaatbare  afwijkingen zijn toelaatbaar en leveren geen grond voor het opzeggen van de Overeenkomst. Pos kan  niet garanderen dat de kleuren in de afbeelding exact overeenkomen met de echte kleuren van het  Product. 
  1. Levertijden en Termijnen vermeld in het Aanbod van Pos zijn indicatief en geven de Koper bij  overschrijding ervan geen recht op ontbinding of schadevergoeding, tenzij uitdrukkelijk anders is  overeengekomen.  
  2. Een samengestelde prijsopgave verplicht Pos niet tot levering van een deel van de in de aanbieding of  Aanbod begrepen zaken tegen een deel van de opgegeven prijs.  
  3. Indien en voor zover sprake is van een aanbieding geldt dit niet automatisch voor nabestellingen.  Aanbiedingen zijn slechts geldig tot de voorraad strekt, en volgens het op-is-op-principe. 
  4. Indien het Aanbod is gebaseerd op door Koper verstrekte gegevens en deze gegevens onvolledig  en/of onjuist blijken te zijn of deze gegevens naderhand worden gewijzigd, heeft Pos het recht om de in  het Aanbod vermelde tarieven, levertermijnen en/of prijzen aan te passen. Koper is verplicht de  gewijzigde omstandigheden te accepteren en te voldoen aan de gestelde betalingsverplichtingen. 


Artikel 4 – Totstandkoming van de Overeenkomst 

  1. De Overeenkomst komt tot stand op het moment dat Koper een Aanbod van Pos heeft aanvaard het  aanvaarden door Koper van een aanbod van Pos 
  2. Een Aanbod kan door Pos gedaan worden in de showroom. 
  3. Indien Koper het Aanbod heeft aanvaard door een Overeenkomst te sluiten met Pos, zal Pos de  Overeenkomst met Koper schriftelijk, althans per e-mail bevestigen.  
  4. Indien de aanvaarding (op ondergeschikte punten) afwijkt van het Aanbod is Pos daaraan niet  gebonden. 
  5. Pos is niet gehouden aan een Aanbod indien Koper redelijkerwijs had kunnen verwachten of heeft  moeten begrijpen of behoorde te begrijpen dat het Aanbod een kennelijke vergissing of verschrijving  bevat. Aan deze vergissing of verschrijving kan Koper geen rechten ontlenen. 
  6. Het herroepingsrecht is uitgesloten voor Koper. 
  7. Koper is niet bevoegd de montage gedeeltelijk op te zeggen. Indien reeds een aanvang is gemaakt  met de uitvoering van de Overeenkomst en Koper de Overeenkomst opzegt, is Koper de voor het gehele  werk geldende prijs verschuldigd. 
  8. Indien een reeds geplande afspraak door Koper wordt geannuleerd vanaf 48 uur tot de  aanvangsdatum, is Pos gerechtigd om de daarvoor gereserveerde tijd op basis van het vastgestelde  (uur)tarief, alsmede reeds gemaakte kosten ten behoeve van de uitvoering van de Overeenkomst, in  rekening te brengen bij Koper. 
  9. Koper is zelf tegenover derden aansprakelijk voor de gevolgen van de annulering en vrijwaart Pos voor  de hieruit voortvloeiende aanspraken van deze derden. 


Artikel 5 – Uitvoering van de Overeenkomst 

  1. Pos zal de Overeenkomst naar beste inzicht en vermogen uitvoeren.  
  2. Indien en voor zover een goede uitvoering van de Overeenkomst dit vereist, heeft Pos het recht  bepaalde werkzaamheden naar eigen inzicht te laten verrichten door derden. 
  3. Koper draagt er zorg voor dat alle gegevens, waarvan Pos aangeeft dat deze noodzakelijk zijn of  waarvan de Koper redelijkerwijs behoort te begrijpen dat deze noodzakelijk zijn voor het uitvoeren van de  Overeenkomst, tijdig aan Pos worden verstrekt. Indien de voor de uitvoering van de Overeenkomst  benodigde gegevens niet tijdig aan Pos zijn verstrekt, heeft Pos het recht de uitvoering van de  Overeenkomst op te schorten. 
  4. Bij de uitvoering van de Overeenkomst is Pos niet verplicht of gehouden om de aanwijzingen van  Koper op te volgen indien daardoor de inhoud of omvang van de Overeenkomst wordt gewijzigd. Indien  de aanwijzingen meerwerk opleveren voor Pos, is Koper gehouden om dienovereenkomstig de  aanvullende- of bijkomende kosten te vergoeden. 
  5. Pos kan alvorens over te gaan tot uitvoering van de Overeenkomst zekerheid verlangen van Koper,  dan wel volledige vooruitbetaling. 
  6. Pos is niet aansprakelijk voor schade, van welke aard ook, die is ontstaan doordat Pos is uit gegaan  van door de Koper verstrekte onjuiste en/of onvolledige gegevens, tenzij deze onjuistheid of  onvolledigheid voor Pos bekend was.  
  7. Koper vrijwaart Pos voor eventuele aanspraken van derden, die in verband met de uitvoering van de  Overeenkomst schade lijden en welke aan Koper toerekenbaar zijn.


Artikel 6 – Productlevering 

  1. Indien de aanvang, voortgang of (op)levering van de Overeenkomst wordt vertraagd doordat  bijvoorbeeld Koper niet of niet tijdig alle gevraagde informatie heeft aangeleverd, onvoldoende  medewerking verleent, de (aan)betaling niet tijdig is ontvangen door Pos of er door andere  omstandigheden buiten de macht van Pos enige vertraging ontstaat, heeft Pos recht op een redelijke  verlenging van de (op)leveringstermijn. Alle overeengekomen (op)leveringstermijnen zijn nooit fatale  termijnen. Koper dient Pos schriftelijk in gebreke stellen en haar een redelijke termijn gunnen om alsnog  te kunnen (op)leveren. Koper heeft door de ontstane vertraging geen recht op enige schadevergoeding. 
  2. Koper is verplicht de zaken af te nemen op het moment waarop deze haar volgens de Overeenkomst  ter beschikking worden gesteld, ook indien deze haar eerder of later dan overeengekomen worden  aangeboden. 
  3. Indien de Koper afname weigert of nalatig is met het verstrekken van informatie of instructies die  noodzakelijk zijn voor de levering, is Pos gerechtigd de zaken op te slaan voor rekening en risico van  Koper. 
  4. Indien de Producten worden bezorgd door Pos of een externe vervoerder is Pos gerechtigd  bezorgkosten in rekening te brengen. Deze zullen alsdan afzonderlijk worden gefactureerd tenzij  uitdrukkelijk anders is overeengekomen. Indien de bestelling van Koper een waarde vertegenwoordigd  van 500,- euro of meer (ex btw), worden er geen kosten voor de bezorging gerekend. 
  5. Indien Pos gegevens behoeft van Koper in het kader van uitvoering van de Overeenkomst, vangt de  levertijd pas aan nadat Koper alle gegevens nodig voor de uitvoering aan Pos ter beschikking heeft  gesteld.  
  6. Indien Pos een termijn voor levering heeft opgegeven, is deze indicatief. Voor levering buiten  Nederland gelden langere leveringstermijnen.  
  7. Pos is gerechtigd de zaken in gedeelten te leveren, tenzij hiervan bij Overeenkomst is afgeweken of  aan de deellevering geen zelfstandige waarde toekomt. Pos is gerechtigd het aldus geleverde  afzonderlijk te factureren. 
  8. Leveringen worden alleen uitgevoerd indien alle facturen zijn voldaan tenzij uitdrukkelijk anders  overeengekomen. Pos behoudt zich het recht voor om levering te weigeren indien gegronde vrees voor  niet-betaling bestaat. 


Artikel 7 – Verpakking en transport 

  1. Pos verbindt zich jegens Koper om de te leveren zaken behoorlijk te verpakken en op zodanige wijze  te beveiligen, dat zij bij normaal gebruik hun bestemming in goede staat bereiken. 
  2. Tenzij schriftelijk anders overeengekomen geschieden alle leveringen inclusief omzetbelasting (btw), inclusief verpakking en verpakkingsmateriaal en verplichte verwijderingsbijdrage.  
  3. Het aannemen van zaken zonder op- of aanmerkingen op de vrachtbrief of het reçu geldt als bewijs dat  de verpakking in goede staat verkeerde ten tijde van de aflevering. 


Artikel 8 – Onderzoek, reclamaties

  1. Koper is gehouden het geleverde op het moment van (af)levering, doch in ieder geval binnen 8  (kalender)dagen na ontvangst van het geleverde te (doen) onderzoeken, doch slechts in die mate uit te  pakken of te gebruiken voor zover dat nodig is om te kunnen beoordelen of zij het Product behoudt.  Daarbij behoort Koper te onderzoeken of kwaliteit en kwantiteit van het geleverde overeenstemt met de  Overeenkomst en de Producten voldoen aan de eisen die daaraan in het normale (handels-) verkeer  gelden. 
  2. Eventuele zichtbare gebreken of tekorten dienen na levering schriftelijk aan Pos te worden gemeld op  info@pos-deuren.nl. Koper heeft hiertoe een termijn van 8 dagen na levering. Niet zichtbare gebreken of  tekorten behoren binnen 8 (kalender)dagen na de ontdekking doch uiterlijk binnen 6 maanden na levering  te worden gemeld. Bij beschadiging van het Product door onzorgvuldige omgang door Koper zelf, is  Koper zelf aansprakelijk voor eventuele waardevermindering van het Product.  
  3. Indien ingevolge het vorige lid tijdig wordt gereclameerd, blijft Koper verplicht tot betaling van de  gekochte zaken. Als Koper gebrekkige zaken wenst te retourneren, dan geschiedt zulks uitsluitend met  voorafgaande schriftelijke toestemming van Pos op de wijze zoals door Pos aangegeven.  
  4. Retourzendingen dienen door Koper onder de navolgende voorwaarden verricht te worden: 1. het Product dient weer voorzien te zijn van beschermings- en beveiligingsmaterialen; 2. schoon, en in de originele verpakking; Indien koper deze verplichtingen niet, of niet geheel, naar behoren nakomt is Pos gerechtigd de kosten  van herstel, schoonmaak te verrekenen met een aan koper te crediteren (restant) van de aanschafprijs; 
  1. Pos is gerechtigd een onderzoek te starten naar de echtheid en de staat van de geretourneerde  Producten voordat terugbetaling zal plaatsvinden.  
  2. Terugbetalingen aan Koper worden zo spoedig mogelijk verwerkt, doch de betaling kan uiterlijk 30  dagen na ontvangst van de retourzending duren. Terugbetaling geschiedt op het eerder opgegeven  rekeningnummer.  
  3. Indien Koper haar reclamerecht uitoefent, heeft zij geen recht om haar betalingsverplichting op te  schorten noch om openstaande facturen te verrekenen.  
  4. Bij gebreke van een volledige levering, en/of indien een of meerdere Producten ontbreken, en dit aan  Pos te wijten is, zal Pos na een verzoek daartoe van Koper, het ontbrekende Product(en) opsturen dan  wel de resterende order annuleren. De ontvangstbevestiging van de Producten is hierbij leidend. Enige schade die door Koper geleden is ten gevolge van de (afwijkende) omvang van de levering, kan niet  verhaald worden op Pos. 


Artikel 9 – Montage- en onderhoudswerkzaamheden 

  1. Pos zal zich inspannen om de montage en/of onderhoud met de grootst mogelijke zorgvuldigheid uit te  voeren zoals van een goed opdrachtnemer verlangd mag worden. Alle Werkzaamheden worden  uitgevoerd op basis van een inspanningsverbintenis, tenzij expliciet en schriftelijk een resultaat is  overeengekomen dat uitvoerig is beschreven. In geen geval staat Pos ervoor in dat de uitgevoerde  Werkzaamheden en/of de door haar geleverde zaken geschikt zijn voor het door Koper beoogde doel. 
  2. Pos verricht geen (bouwkundige) aanpassingen aan water, afvoer en elektra.
  3. Alle instructies, aanwijzingen, adviezen en meer worden geacht onder de uitdrukkelijke goedkeuring  van Koper gedaan te zijn indien deze door werknemers, ondergeschikten en/of door Koper ingeschakelde  derden zijn gedaan. Schade ten gevolge van het onbevoegd of buiten de omvang van de opdracht geven  van deze instructies e.d. komt geheel voor rekening en risico van Koper. 
  4. Pos is gerechtigd om voor de uitvoering van de Werkzaamheden naar eigen inzicht derden in te  schakelen.  
  5. De omvang van de uitvoering van de Werkzaamheden strekt zich uit tot hetgeen expliciet door partijen  is overeengekomen, en/of is opgenomen in de melding van een storing. Pos zal Koper informeren over  alle omstandigheden die van invloed kunnen zijn op (de beschikbaarheid) van het onderhoud. 
  6. Koper is verplicht ervoor zorg te dragen dat: 
  7. Alle voor de uitvoering van de Overeenkomst benodigde informatie, gegevens en bescheiden  (waaronder tevens verstaan kaarten, tekeningen, overzichten, modellen, aansluitingen en meer  tijdig en op de door Pos gewenste wijze aan Pos er beschikking worden gesteld; 
  8. Pos op de overeengekomen datum(s) en tijden toegang krijgt tot de locatie, welke locatie voldoet  aan de hiervoor geldende wettelijke (veiligheids)eisen en arbeidsomstandigheden (al dan niet  conform CAO). Bij gebreke hiervan is Pos gerechtigd om zijn werkzaamheden op te schorten zolang hieraan niet voldaan is, zonder gehouden te zijn tot vergoeding van enige  (vertragings)schade. 
  1. De door Koper ingeschakelde derden hun werkzaamheden en/of leveringen dusdanig verrichten,  dat Pos geen vertraging en geen belemmering ondervindt bij de uitvoering van de Overeenkomst  c.q. Werkzaamheden; 
  2. Pos tijdig beschikt over voldoende gelegenheid voor aanvoer, opslag en/of afvoer van materialen  en/of hulpmiddelen; 
  3. De locatie in zodanige staat is dat Pos ongehinderd haar Werkzaamheden kan verrichten en/of  voortzetten; 
  4. Pos op de locatie beschikt over aansluitmogelijkheden voor elektriciteit. Koper dient de kosten  hiervan te vergoeden. Verloren arbeidsuren als gevolg van stroomuitval komen eveneens voor  rekening van de Koper; 
  5. De locatie dient over voldoende voorzieningen te beschikken voor het juist en volledig inzamelen  van afval; 
  6. De locatie dient (indien mogelijk) over een geschikte ruimte te beschikken waar gereedschappen,  machines, materialen en meer van Pos opgeslagen kunnen worden zonder dat beschadiging c.q.  diefstal van deze zaken kan plaatsvinden. In geval van diefstal, verlies of beschadiging komen de  kosten hiervan voor rekening van Koper; 
  7. Op de locatie dienen de door Pos in redelijkheid gewenste overige voorzieningen aanwezig te  zijn, zonder dat hiervoor (extra) kosten aan Pos gerekend worden. 
  8. Indien Koper niet tijdig aan de in dit artikel genoemde verplichtingen voldoet, is Pos gerechtigd de  uitvoering van de Overeenkomst op te schorten tot het moment dat Koper wel aan zijn verplichtingen  heeft voldaan. De kosten in verband met de opgelopen vertraging en/of de kosten voor het verrichten van  extra werkzaamheden c.q. overige gevolgen die hieruit voortvloeien komen voor rekening en risico van  Koper. 
  9. Indien Koper zijn verplichtingen niet nakomt en Pos nalaat van Koper nakoming te verlangen, tast dit  het recht van Pos om op een later tijdstip alsnog nakoming te verlangen niet aan.
  10. Bij annulering door Koper korter dan 48 uur voor de geplande afspraak is Koper de kosten  verschuldigd ter zake van ingehuurde medewerkers alsmede een redelijke vergoeding voor de verleturen  van Pos. 


Artikel 10 – Meer- en minderwerk en wijzigingen 

  1. Indien tijdens de uitvoering van de montage blijkt dat de Overeenkomst aangepast en/of aangevuld  dient te worden, of (op verzoek van Koper) nadere werkzaamheden nodig zijn om tot het gewenste  resultaat van Koper te komen, is Koper verplicht om deze meer werkzaamheden te vergoeden volgens  het overeengekomen (uur)tarief, en aanvullende materiaalkosten. Pos is niet verplicht om aan dit verzoek  te voldoen, en kan van Koper verlangen dat daarvoor een aanvullende Overeenkomst wordt gesloten. 
  2. Indien een vaste prijs is overeengekomen voor de werkzaamheden, zal Pos Koper informeren over de  bijkomende kosten c.q. financiële consequenties van het meerwerk. 
  3. Indien en voor zover voor het verrichten van bepaalde werkzaamheden een vaste prijs is afgesproken,  en het uitvoeren van die werkzaamheden leidt tot extra werkzaamheden die redelijkerwijze niet geacht  kunnen worden in de vaste prijs te zijn inbegrepen, of de prijs verhoogd dient te worden als gevolg van de  door Koper verschafte onjuiste gegevens welke voor de prijsbepaling van belang zijn, (tenzij Pos de  onjuistheid van de gegevens vóór het vaststellen van de prijs had behoren te ontdekken), is Pos  gerechtigd om deze kosten, na overleg met Koper, in rekening te brengen bij Koper. Indien Koper, of een  daartoe bevoegde medewerker van Koper, niet aanwezig is op de locatie, is Pos gerechtigd om of haar  werkzaamheden op te schorten, of de naar haar professionele mening noodzakelijke werkzaamheden te  verrichten, welke kosten voor rekening en risico van Koper komen. 
  4. In geval van verborgen gebreken, of althans onvoorziene omstandigheden is Pos gerechtigd om  hiervoor extra kosten in rekening te brengen indien deze omstandigheden tot extra werkzaamheden  leiden. 
  5. Prijswijzigingen ten gevolge van het wijzigen van de Overeenkomst, of op grond van wet- en  regelgeving dienen door Koper vergoed te worden. 


Artikel 11 – Reparaties en onderhoud 

  1. Indien schriftelijk overeengekomen in een onderhoudsovereenkomst, zal Pos onderhoud en/of  reparatie verrichten. De omvang van de onderhoudsverplichting strekt zich uit tot hetgeen expliciet door  partijen is overeengekomen. Pos zal Koper informeren over alle omstandigheden die van invloed kunnen  zijn op (de beschikbaarheid) van het onderhoud. 
  2. Koper is verplicht om eventuele gebreken, fouten of andere mankementen schriftelijk te melden aan  Pos, waarna Pos. Overeenkomstig zijn gebruikelijke procedures de gebreken zo spoedig mogelijk en  naar zijn beste vermogen zal herstellen en/of verbeteringen aanbrengen. Indien wenselijk is Pos  gerechtigd om eerst tijdelijke oplossingen aan te brengen, waarna in overleg met Koper een structurele  oplossing bedacht en uitgevoerd kan worden. 
  3. Koper is gehouden zijn medewerking op eerste verzoek te verlenen aan Pos. 


Artikel 12 – Oplevering montage

  1. Indien de aanvang, voortgang of (op)levering van de werkzaamheden wordt vertraagd doordat  bijvoorbeeld Koper niet of niet tijdig alle gevraagde informatie heeft aangeleverd, onvoldoende  medewerking verleent, de (aan)betaling niet tijdig is ontvangen door Pos of er door andere  omstandigheden, welke voor rekening en risico van Koper komen, heeft Pos recht op een redelijke  verlenging van de (op)leveringstermijn. Alle overeengekomen (op)leveringstermijnen zijn nooit fatale  termijnen.  
  2. Alle schade en bijkomende kosten als gevolg van vertraging door een oorzaak genoemd in lid 1 komen  voor rekening en risico van Koper en kunnen door Pos bij Koper in rekening worden gebracht.  
  3. Pos spant zich in om de Werkzaamheden binnen de overeengekomen termijn te realiseren, voor zover  dit van haar in redelijkheid verlangd kan worden. 
  4. Indien er gesproken is over werkdagen, wordt hieronder verstaan alle (werkbare) kalenderdagen met  uitzondering van de erkende nationale feestdagen en weekenden.  
  5. Koper heeft een zelfstandige verantwoordelijkheid voor het beheer, gebruik en onderhoud van de door  Pos gemaakte en/of (op)geleverde zaken. 
  6. Indien Pos te kennen heeft gegeven dat het werk klaar is om te worden opgeleverd en Koper het werk  niet binnen een redelijke termijn keurt en al dan niet onder voorbehoud aanvaardt dan wel in gebruik  neemt, bewerkt of laat bewerken wordt Koper geacht het werk stilzwijgend te hebben aanvaard. Kleine  gebreken die in de onderhoudstermijn hersteld kunnen worden, zijn geen reden tot het niet aanvaarden  van het opgeleverde indien dit de ingebruikname niet in de weg staat. Na de aanvaarding wordt het werk  als opgeleverd beschouwd.  
  7. Na oplevering is het werk voor risico van de Koper. Derhalve blijft zij de prijs verschuldigd, ongeacht  tenietgaan of achteruitgang van het werk door een oorzaak die niet aan Pos kan worden toegerekend. 
  8. Pos is niet aansprakelijk voor gebreken die de Koper op het tijdstip van oplevering redelijkerwijs had  moeten ontdekken, behoudens opzet op bewuste roekeloosheid van Pos. 
  9. Pos is gerechtigd tot levering en/of uitvoering van de werkzaamheden in gedeelten, waarbij iedere  deellevering en/of deelprestatie afzonderlijk gefactureerd kan worden. 


Artikel 13 – Prijzen  

  1. Tijdens de geldigheidsduur van het Aanbod worden de prijzen van de aangeboden Producten of  Werkzaamheden niet verhoogd, behoudens het geval dat er veranderingen zijn in de btw-tarieven. 
  2. De in het Aanbod vermelde prijzen zijn exclusief btw, tenzij uitdrukkelijk anders is vermeld.  
  3. De prijzen zoals genoemd in het Aanbod zijn gebaseerd op de ten tijde van het afsluiten van de  Overeenkomst geldende kostenfactoren zoals: de in- en uitvoerrechten, vracht- en lossingskosten,  assurantie en eventuele heffingen en belastingen.  
  4. Indien sprake is van Producten of grondstoffen waarvan er prijsschommelingen op de financiële markt  zijn en waarop Pos geen invloed heeft, kan Pos deze Producten met variabele prijzen aanbieden. Bij het  Aanbod wordt vermeld dat de prijzen richtprijzen zijn en kunnen schommelen. 
  5. Wanneer Pos op locatie van Koper de opdracht (deels) uitvoert, worden hiervoor bijkomende kosten  (reis-, voorrij-, parkeer- en verblijfkosten) gerekend, tenzij anders overeengekomen. Voor  Werkzaamheden die op basis van spoed of buiten kantooruren op verzoek van Koper uitgevoerd (moeten) worden, kan tevens een toeslag gerekend worden zoals overeengekomen in de offerte en/of  Overeenkomst. Indien zaken verzonden dienen te worden, dient Koper hiervoor bijkomende kosten te  vergoeden. 
  1. Koper kan geen rechten of verwachtingen ontlenen aan een vooraf afgegeven begroting, tenzij partijen  uitdrukkelijk anders zijn overeengekomen. Indien de opgegeven prijs een richtprijs is, kan deze richtprijs  gedurende de uitvoering van de Overeenkomst bijgesteld worden tenzij Pos Koper zo tijdig mogelijk heeft  gewaarschuwd voor de waarschijnlijkheid van een verdere overschrijding, en Koper in de gelegenheid  heeft gesteld om het werk alsnog te beperken of vereenvoudigen. Pos werkt, binnen de grenzen van  redelijkheid, mee aan de beperking of vereenvoudiging. Dit geldt ook als de prijs afhankelijk is van de  geschatte tijdsduur voor de uitvoering van werk. 
  2. Indien zich tussen de datum van het sluiten van de Overeenkomst (of offerte) en de uitvoering hiervan  voor Pos (kost)prijsverhogende omstandigheden voordoen als gevolg van wet- en regelgeving,  prijswijzigingen bij de door Pos ingeschakelde derden of toeleveranciers of wijzigingen in de prijzen van  de benodigde halffabricaten, materialen, onderdelen of valutaschommelingen, in- en uitvoerrechten (in  zowel binnen als buitenland), verzend en/of bezorgkosten, lonen, werkgeverslasten en/of (sociale)  premies e.d., is Pos gerechtigd de overeengekomen prijs c.q. vergoeding dienovereenkomstig te  verhogen en aan Koper in rekening te brengen.  
  3. Koper is verplicht om de overeengekomen aanbetaling binnen de opgegeven termijn te voldoen  alvorens Pos begint met de uitvoering van de Overeenkomst. In elk geval is Koper verplicht om de kosten  ten behoeve van de materialen vooraf te vergoeden. 
  4. Indien er tussen partijen een geschil ontstaat over het aantal bestede en/of de in rekening gebrachte  uren, is de urenregistratie van Pos bindend, tenzij Koper anders kan aantonen met daartoe overtuigend  tegenbewijs.  
  5. Indien en voor zover gedurende de uitvoering van de Overeenkomst extra kosten gemaakt worden  en/of sprake is van verhoogd risico (naar het oordeel van Pos), dient Koper hiervoor een meerprijs te  vergoeden. 


Artikel 14 – Betaling en incassobeleid 

1.Koper dient deze kosten ineens, zonder verrekening of opschorting, binnen de opgegeven betaaltermijn  van uiterlijk 14 dagen zoals vermeld op de factuur te voldoen op het aan haar kenbaar gemaakte  rekeningnummer en gegevens van Pos.  

  1. Indien een periodieke betalingsverplichting van Koper is overeengekomen, is Pos gerechtigd om de  geldende prijzen en tarieven schriftelijk aan te passen met inachtneming van een termijn van 3 maanden. 
  2. In geval van liquidatie, faillissement, beslag of surseance van betaling van Koper zijn de vorderingen  van Pos op de Koper onmiddellijk opeisbaar. 
  3. Pos heeft het recht de door de Koper gedane betalingen te laten strekken in de eerste plaats in  mindering van de kosten, vervolgens in mindering van de opengevallen rente en tenslotte in mindering  van de hoofdsom en de lopende rente. Pos kan, zonder daardoor in verzuim te komen, een aanbod tot  betaling weigeren, indien de Koper een andere volgorde voor de toerekening aanwijst. Pos kan volledige  aflossing van de hoofdsom weigeren, indien daarbij niet eveneens de opengevallen en lopende rente  alsmede de kosten worden voldaan.
  1. Wanneer Koper niet aan haar betalingsverplichting voldoet en niet binnen de daarvoor gestelde  betalingstermijn van uiterlijk 14 dagen heeft voldaan aan haar verplichting, is Koper zijnde een Bedrijf in  verzuim. Koper zijnde een Consument zal eerst een schriftelijke aanmaning ontvangen met een termijn  van 14 dagen na de datum van de aanmaning om alsnog aan de betalingsverplichting te voldoen met  daarbij een opgave van de buitengerechtelijke kosten indien Consument binnen die termijn niet aan zijn  verplichtingen voldoet, alvorens zij in verzuim raakt. 
  2. Vanaf de datum dat Koper in verzuim is, zal Pos zonder nadere ingebrekestelling aanspraak maken op  de wettelijke (handels)rente vanaf de eerste verzuimdag tot algehele voldoening en vergoeding van de  buitengerechtelijke kosten conform artikel 6:96 BW te berekenen volgens de staffel uit het besluit  vergoeding voor buitengerechtelijke incassokosten van 1 juli 2012.  
  3. Indien Pos meer of hogere kosten heeft gemaakt die redelijkerwijze noodzakelijk zijn, komen deze  kosten in aanmerking voor vergoeding. Ook de gemaakte gerechtelijke en executiekosten zijn voor  rekening van Koper. 


Artikel 15 – Eigendomsvoorbehoud 

  1. Alle door Pos geleverde zaken, blijven eigendom van Pos totdat de Koper alle navolgende  verplichtingen uit alle met Pos gesloten Overeenkomsten is nagekomen. 
  2. Koper is niet bevoegd de onder het eigendomsvoorbehoud vallende zaken te verpanden noch op enige  andere wijze te bezwaren indien het eigendom nog niet volledig is overgegaan. 
  3. Indien derden beslag leggen op de onder eigendomsvoorbehoud geleverde zaken dan wel rechten  daarop willen vestigen of doen gelden, is Koper verplicht Pos zo snel als redelijkerwijs verwacht mag  worden daarvan op de hoogte te stellen. 
  4. Voor het geval dat Pos haar in dit artikel aangeduide eigendomsrechten wil uitoefenen, geeft Koper  reeds nu onvoorwaardelijke en niet herroepbare toestemming en machtiging aan Pos of door deze aan te  wijzen derden om al die plaatsen te betreden waar de eigendommen van Pos zich bevinden en die zaken  mede terug te nemen. 
  5. Pos heeft het recht om de door Koper aangekochte Product(en), onder zich te houden indien Koper  nog niet (volledig) aan zijn betalingsverplichtingen heeft voldaan, ondanks een verplichting tot overdracht  of afgifte van Pos. Nadat Koper alsnog aan zijn verplichtingen heeft voldaan zal Pos zich inspannen om  de aangekochte Producten zo snel mogelijk, doch uiterlijk binnen 20 werkdagen, te leveren aan Koper. 
  6. Kosten en overige (gevolg)schade als gevolg van het onder zich houden van de aangekochte  Producten komen voor rekening en risico van Koper en zal op eerste verzoek aan Pos worden vergoed  door Koper.  


Artikel 16 – Garantie 

  1. Pos staat ervoor in dat de Producten voldoen aan de Overeenkomst, de in het aanbod vermelde  specificaties, bruikbaarheid en/of deugdelijkheid en de wettelijke regels/voorschriften ten tijde van de  totstandkoming van de Overeenkomst. Dit geldt evenwel niet indien de te leveren zaken bestemd zijn  voor het gebruik in het buitenland en Koper van dit gebruik ten tijde van het aangaan van de  Overeenkomst uitdrukkelijk schriftelijk melding heeft gemaakt aan Verkoper.
  2. Iedere garantie wordt expliciet schriftelijk overeengekomen. Productgaranties strekken nooit verder  dan hetgeen door de fabrikant wordt verstrekt of dan hetgeen expliciet is overeengekomen. In geval van  strijdigheid prevaleert de garantie zoals deze door de fabrikant wordt verstrekt. Pos verstrekt geen enkele  garantie voor verkoop en/of montage in het buitenland.  
  3. De garantietermijn op Producten bedraagt: 
  4. op buitenzonweringen, rolluiken, rolhekken, schuifhekken, garagedeuren en terrasoverkappingen:  2 jaar;  
  5. op binnen zonweringen, raamdecoraties en horren: 1 jaar;  
  6. op het eventuele motorische gedeelte ten behoeve van de onder a en b genoemde producten  (met uitzondering van elektronische besturings- en bedieningscomponenten): 2 jaar. 
  7. De garantie valt onder de verantwoordelijkheid van de fabrikant/producent. Pos is slechts verantwoordelijk voor het beschikken van de eigenschappen van het Product welke koper in alle  redelijkheid mocht verwachten aanwezig te zijn.  
  8. Pos voert de werkzaamheden uit conform de in de branche geldende normen. Indien daarbij enige  garantie is gegeven, is deze beperkt tot hetgeen uitdrukkelijk en schriftelijk is overeengekomen en slechts  voor zover de garantie is ontvangen van de leveranciers. Tijdens de garantietermijn staat Pos in voor  een deugdelijke en gebruikelijke kwaliteit van het (op)geleverde. De garantie termijn bedraagt 12  maanden op materiaal- en constructiefouten. 
  9. Koper kan slechts een beroep doen op de door Pos gegeven garantie indien Koper volledig voldaan  heeft aan zijn betalingsverplichtingen. 
  10. Indien Koper zich terecht beroept op een overeengekomen garantie, is Pos gehouden om een  kosteloos herstel of vervanging van het (op)geleverde uit te voeren. Indien daarnaast sprake is van enige  bijkomende schade, wordt aangesloten bij de hiervoor geldende bepalingen van de aansprakelijkheid van  deze algemene voorwaarden.  
  11. De garantie vervalt: (i) zodra de garantietermijn is verstreken of de garantieverplichting vervalt.  (ii) zolang Koper jegens Pos in verzuim is; (iii) indien Koper zelf reparatie- en/of montagewerkzaamheden heeft verricht, of dit door derden heeft  laten verrichten; (iv) in geval van blootstelling aan abnormale omstandigheden en gebruik in strijd met de  gebruiksvoorschriften; (v) indien Koper andere Producten dan voorgeschreven door Pos en/of fabrikant heeft gebruikt; (vi) bovengemiddelde slijtage althans slijtage als gevolg van exceptioneel gebruik; Buiten de hiervoor genoemde garantiebepalingen vallen de kosten van Pos ter zake van parkeren, tol en  veer; 


Artikel 17 – Opschorting en ontbinding 

  1. Pos is bevoegd de nakoming van de verplichtingen op te schorten of de Overeenkomst te ontbinden,  indien Koper de (betaal)verplichtingen uit de Overeenkomst niet of niet volledig nakomt. 
  2. Bovendien is Pos bevoegd de tussen haar en Koper bestaande Overeenkomst, voor zover deze nog  niet is uitgevoerd, zonder rechterlijke tussenkomst te ontbinden, indien de Koper, niet tijdig of niet  behoorlijk voldoet aan de verplichtingen die voor hem uit enige met Pos gesloten Overeenkomst  voortvloeien. 
  3. Voorts is Pos bevoegd de Overeenkomst zonder voorafgaande ingebrekestelling te (doen) ontbinden  indien zich omstandigheden voordoen welke van dien aard zijn dat nakoming van de Overeenkomst  onmogelijk of naar maatstaven van redelijkheid en billijkheid niet langer kan worden gevergd dan wel  indien zich anderszins omstandigheden voordoen welke van dien aard zijn dat ongewijzigde  instandhouding van de Overeenkomst in redelijkheid niet mag worden verwacht.  
  4. Indien de Overeenkomst wordt ontbonden, zijn de vorderingen van Pos op Koper onmiddellijk  opeisbaar. Wanneer Pos de nakoming van de verplichtingen opschort, behoudt zij haar aanspraken uit de  wet en Overeenkomst. 
  5. Pos behoudt steeds het recht schadevergoeding te vorderen.  


Artikel 18 – Beperking aansprakelijkheid ten aanzien van productverkoop 

  1. Indien het uitvoeren van de Overeenkomst door Pos leidt tot aansprakelijkheid van Pos jegens Koper  of derden, is die aansprakelijkheid beperkt tot de in verband met de Overeenkomst door Pos in rekening  gebrachte kosten tenzij de schade is ontstaan wegens opzet of grove schuld. De aansprakelijkheid van Pos is in ieder geval beperkt tot het schadebedrag dat door de verzekeringsmaatschappij maximaal wordt  uitgekeerd per aanspraak per jaar. 
  1. Pos is niet aansprakelijk voor gevolgschade, winstderving en/of geleden verlies, gemiste besparingen  en schade als gevolg van het gebruik van de geleverde Producten is uitgesloten. Voor Consument geldt  een beperking conform hetgeen is toegestaan op grond van artikel 7:24 lid 2 BW.  
  2. Pos is niet aansprakelijk voor en/of gehouden tot herstel van schade ontstaan door het gebruik van het  Product. Pos levert strikte onderhouds- en gebruiksinstructies die door Koper nageleefd dienen te  worden. Alle schade aan Producten ten gevolge van het dragen en gebruiken is uitdrukkelijk uitgesloten  van aansprakelijkheid (hieronder verstaan gebruikssporen, gebruiksschade, valschade, licht- en  waterschade, diefstal, vermissing etc.).  
  3. Pos is niet aansprakelijk voor schade die het gevolg is of kan zijn van enig handelen of nalaten naar  aanleiding van (onvolkomen en/of onjuiste) informatie op de website(s) of van gelinkte websites. 
  4. Pos is niet verantwoordelijk voor fouten en/of onregelmatigheden in de functionaliteit van de website en  is niet aansprakelijk voor storingen of het om welke reden dan ook niet beschikbaar zijn van de website. 
  5. Pos staat niet in voor een juiste en volledige overbrenging van de inhoud van en door/namens Pos  verzonden e-mail, noch voor de tijdige ontvangst ervan. 
  6. Alle aanspraken van Koper wegens tekortschieten aan de zijde van Pos vervallen indien deze niet  schriftelijk en gemotiveerd zijn gemeld bij Pos binnen een jaar nadat Koper bekend was of redelijkerwijs  bekend kon zijn met de feiten waarop zij haar aanspraken baseert. Alle aanspraken van Koper vervallen  in ieder geval een jaar na het eindigen van de Overeenkomst.


Artikel 19 – Beperking van aansprakelijkheid ten aanzien van montagewerkzaamheden 

  1. Indien het werk na oplevering gebreken vertoont waarvoor Pos aansprakelijk is (gebleken), dient Pos  in de gelegenheid gesteld te worden om de gebreken binnen een redelijke termijn weg te nemen,  onverminderd de aansprakelijkheid voor schade ten gevolge van de gebrekkige oplevering, tenzij de  kosten van herstel in geen verhouding zouden staan tot het belang van Koper bij herstel in plaats van  schadevergoeding. Pos is niet aansprakelijk voor gevolgschade in welke vorm dan ook, hieronder tevens  verstaan bedrijfsschade, winstderving en/of geleden verlies, gemiste besparingen en schade door  bedrijfsstagnatie 
  2. In geval van maatvoering is Pos niet aansprakelijk voor gevolgschade waaronder verstaan het  bestellen van verkeerde materialen en/of fouten in materialen, het doen van (in)metingen.  
  3. Indien de (gevolgen van een) ondeugdelijke uitvoering van het werk te wijten is aan gebreken of  ongeschiktheid van zaken afkomstig van Koper, komen de gevolgen voor rekening van Koper, tenzij Pos  zijn waarschuwingsplicht heeft geschonden of anderszins met betrekking tot deze gebreken in  deskundigheid of zorgvuldigheid tekort is geschoten. Ook is Pos niet aansprakelijk voor het vroegtijdig in  gebruik nemen van een gedeelte of het gehele werk door Koper. 
  4. Koper is aansprakelijk voor schade aan het werk als gevolg van door haar of in haar opdracht door  derden uitgevoerde werkzaamheden of verrichte leveringen. Ook schade voortvloeiend uit het gebruik  van door Koper voorgeschreven materialen en/of uitvoering van een van Koper afkomstig ontwerp, komt  geheel voor rekening en risico van Koper. 
  5. Koper is voorts aansprakelijk voor verlies en/of diefstal van en/of schade aan de zaken,  gereedschappen, materialen en meer die Pos in het kader van de uitvoering van de Overeenkomst  tijdens de uitvoering van de Werkzaamheden bij Koper gebruikt en/of heeft opgeslagen, waaronder  tevens wordt begrepen schade ontstaan door onvolkomenheden, mankementen en meer op de  werklocatie. 
  6. Indien na de totstandkoming van de Overeenkomst blijkt dat de locatie of het werk verontreinigd is,  zoals bijv. asbest, of er komen uit het werk verontreinigde materialen, is Koper aansprakelijk voor de  daaruit voor de uitvoering van het werk voortvloeiende gevolgen. 
  7. Pos is niet aansprakelijk voor schade die het gevolg is of kan zijn van enig handelen of nalaten naar  aanleiding van (onvolkomen en/of onjuiste) informatie op de website of die van gelinkte websites. 
  8. Pos is niet aansprakelijk voor schade voortkomend uit de door hem gedemonteerde of verwijderende  oude Producten (indien aanwezig). 
  9. Pos staat niet in voor een juiste en volledige overbrenging van de inhoud van en door of namens Pos  verzonden e-mail, noch voor de tijdige ontvangst ervan. 
  10. Alle aanspraken van Koper wegens tekortschieten aan de zijde van Pos vervallen indien deze niet  schriftelijk en gemotiveerd zijn gemeld bij Pos binnen een jaar nadat Koper bekend was of redelijkerwijs  bekend kon zijn met de feiten waarop zij zijn aanspraken baseert. De aansprakelijkheid van Pos vervalt  na een jaar na het eindigen van de overeenkomst tussen partijen. 


Artikel 20 – Vrijwaring van juistheid van informatie 

  1. Koper is zelf verantwoordelijk voor de juistheid, betrouwbaarheid en volledigheid van alle gegevens,  informatie, documenten en/of bescheiden die zij aan Pos verstrekt in het kader van een Overeenkomst. Ook als deze gegevens afkomstig zijn van derden is Koper hiervoor verantwoordelijk. Indien Pos op de  hoogte is, of redelijkerwijze behoorde te weten van de onjuistheden in de opdracht, waaronder begrepen  fouten of gebreken in de door Koper verstrekte plannen, tekeningen, berekeningen, bestekken of  uitvoeringsvoorschriften, is Pos verplicht om Koper hiervoor te waarschuwen. 
  1. Koper vrijwaart Pos van elke aansprakelijkheid ingevolge het niet of niet tijdig nakomen van de  verplichtingen uit het vorige lid. 
  2. Koper vrijwaart Pos voor aanspraken van derden met betrekking tot intellectuele eigendomsrechten op  de door Koper verstrekte gegevens en informatie, die bij het uitvoeren van de Overeenkomst gebruikt  kunnen worden. 
  3. Indien Koper elektronische bestanden, software of informatiedragers aan Pos verstrekt, garandeert  Koper dat deze vrij zijn van virussen en defecten. 
  4. Koper vrijwaart Pos tevens van alle schade, boetes, (last onder) dwangsom, vorderingen en andere  overheidsmaatregelen. 


Artikel 21 – Overmacht 

  1. Pos is niet aansprakelijk wanneer zij ten gevolge van een overmachtssituatie haar verplichtingen op  grond van de Overeenkomst niet kan nakomen, noch kan zij gehouden worden tot het nakomen van  enige verplichting, indien zij daartoe gehinderd wordt als gevolg van een omstandigheid die niet is te  wijten aan haar schuld en noch krachtens de wet, rechtshandeling of de in het verkeer geldende  opvattingen voor haar rekening komt. 
  2. Onder overmacht wordt in elk geval verstaan, maar is niet beperkt tot hetgeen daaromtrent in de wet  en jurisprudentie wordt begrepen, (i) overmacht van toeleveranciers van Pos, (ii) het niet naar behoren  nakomen van verplichtingen van toeleveranciers die door Koper aan Pos zijn voorgeschreven of  aanbevolen, (iii) gebrekkigheid van zaken, apparatuur, programmatuur of materialen van derden, (iv)  overheidsmaatregelen, (v) elektriciteitsstoring, (vi) storing van internet, datanetwerk- en  telecommunicatiefaciliteiten (bijvoorbeeld door: cybercriminaliteit en hacking), (vii) natuurrampen, (viii)  oorlog en terroristische aanslagen, (ix) algemene vervoersproblemen en (x) overige situaties die naar het  oordeel van Pos buiten haar invloedssfeer vallen die de nakoming van haar verplichtingen tijdelijk of  blijvend verhinderen. 
  3. Pos heeft het recht om zich op overmacht te beroepen, indien de omstandigheid die (verdere)  nakoming verhindert, intreedt nadat Pos haar verbintenis had moeten nakomen. 
  4. Partijen kunnen gedurende de periode dat de overmacht voortduurt de verplichtingen uit de  Overeenkomst opschorten. Indien deze periode langer duurt dan twee maanden is ieder der partijen  gerechtigd de Overeenkomst te ontbinden, zonder verplichting tot vergoeding van schade aan de andere  partij.  
  5. Voor zo ver Pos ten tijde van het intreden van overmacht inmiddels gedeeltelijk haar verplichtingen uit  de Overeenkomst is nagekomen of deze zal kunnen nakomen, en aan het nagekomen respectievelijk na  te komen gedeelte zelfstandige waarde toekomt, is Pos gerechtigd om het reeds nagekomen  respectievelijk na te komen gedeelte separaat te factureren. Koper is gehouden deze factuur te voldoen  als ware het een afzonderlijke Overeenkomst. 


Artikel 22 – Risico overgang 

  1. Het risico van verlies of beschadiging van de Producten die voorwerp van de verkoopovereenkomst  zijn, gaat over op Koper zijnde een Bedrijf op het moment waarop de zaken het magazijn van Pos verlaten. Voor Consumenten geldt dat het hier bovengenoemde risico overgaat op Koper indien de  Producten in de macht van Koper zijn verstrekt. Hiervan is sprake indien de Producten zijn geleverd op  het afleveradres van Koper. 
  2. Ten aanzien van montage van de Producten geldt dat het bovengenoemde risico overgaat op het  moment waarop het werk c.q. de Producten in de macht van Koper zijn gebracht na de montage door  Pos.  


Artikel 23 – Geheimhouding 

  1. Pos en Opdrachtgever verplichten zich tot geheimhouding van alle vertrouwelijke informatie die is  verkregen in het kader van een opdracht. De vertrouwelijkheid vloeit voort uit de opdracht en moet tevens  worden aangenomen indien men redelijkerwijs kan verwachten dat het om vertrouwelijke informatie gaat.  De geheimhouding is niet van toepassing indien de betreffende informatie reeds openbaar/algemeen  bekend is, de informatie niet vertrouwelijk is en/of de informatie niet gedurende de Overeenkomst bij  Opdrachtgever aan Pos bekend gemaakt is en/of op andere wijze door Pos is verkregen. 
  2. In het bijzonder ziet de geheimhouding op door Pos opgestelde adviezen, rapportages, ontwerpen,  werkwijze en/of verslaglegging aangaande de opdracht van Opdrachtgever. Het is Opdrachtgever  uitdrukkelijk verboden de inhoud hiervan te delen met medewerkers die niet bevoegd zijn hiervan kennis  te nemen en met (onbevoegde) derden. Voorts betracht Pos steeds de vereiste zorgvuldigheid in de  omgang met alle bedrijfsgevoelige informatie door Opdrachtgever verstrekt. 
  3. Indien Pos op grond van een wettelijke bepaling of een gerechtelijke uitspraak gehouden is de  vertrouwelijke informatie aan door de wet of bevoegde rechter of aangegeven derde (mede) te  verstrekken en Pos zich niet kan beroepen op een verschoningsrecht, is Pos niet gehouden tot enige  schadevergoeding en geeft Opdrachtgever geen grond voor ontbinding van de Overeenkomst. 
  4. Voor de overdracht of verspreiding van informatie aan derden en/of publicatie van verklaringen,  adviezen of producties die door Pos aan derden worden verstrekt, is de schriftelijke toestemming van Pos  vereist, tenzij een dergelijke toestemming vooraf uitdrukkelijk is overeengekomen. Opdrachtgever zal Pos  vrijwaren voor alle aanspraken van dergelijke derden als gevolg van het vertrouwen op dergelijke  informatie die zonder de schriftelijke toestemming van Pos is verspreid. 
  5. De geheimhoudingsverplichting leggen Pos en Opdrachtgever ook de door hen in te schakelen derden  op. 


Artikel 24 – Intellectuele Eigendomsrechten 

  1. Alle intellectuele eigendomsrechten en auteursrechten van Pos berusten uitsluitend bij Pos en worden  niet overgedragen aan Koper.  
  2. Het is Koper verboden om alle stukken waarop de intellectuele eigendomsrechten en auteursrechten  van Pos en/of de betreffende fabrikant en/of (toe)leverancier rusten te openbaren en/of te  vermenigvuldigen, te wijzigen of ter beschikking te stellen aan derden zonder uitdrukkelijke voorafgaande schriftelijke toestemming van Pos. Indien Koper wijzigingen wenst aan te brengen in door Pos geleverde  zaken, dient Pos expliciet akkoord te geven op de voorgenomen wijzigingen.  
  1. Het is Koper verboden om de Producten waarop de intellectuele eigendomsrechten van Pos rusten  anders te gebruiken dan overeengekomen in de Overeenkomst. 
  2. Opdrachtgever geeft toestemming aan Pos om foto’s te maken van het opgeleverde, en/of de door  Opdrachtgever gemaakte foto’s van het opgeleverde te plaatsen op zijn website en/of social media  kanalen ten behoeve van reclame- en promotiedoeleinden. 


Artikel 25 – Privacy, gegevensverwerking en beveiliging 

  1. Pos gaat zorgvuldig om met de (persoons)gegevens van Koper en bezoekers van de website(s).  Indien daarom gevraagd zal Pos de betrokkene hierover informeren. 
  2. Indien Pos op grond van de Overeenkomst dient te voorzien in beveiliging van informatie, zal deze  beveiliging voldoen aan de overgekomen specificaties en een beveiligingsniveau dat gelet op de stand  van de techniek, de gevoeligheid van de gegevens, en de daaraan verbonden kosten, niet onredelijk is.  


Artikel 26 – Klachten 

  1. Indien Koper niet tevreden is over de Producten van Pos en/of klachten heeft over de (uitvoering van  de) Overeenkomst is Koper verplicht om deze klachten zo spoedig mogelijk, maar uiterlijk binnen 8  werkdagen na de betreffende aanleiding die tot de klacht heeft geleid te melden. Klachten kunnen  gemeld worden via info@pos-deuren.nl met als onderwerp “Klacht”. 
  2. De klacht moet door Koper voldoende onderbouwd en/of toegelicht zijn, wil Pos de klacht in  behandeling kunnen nemen. 
  3. Pos zal zo spoedig mogelijk, doch uiterlijk binnen 14 kalenderdagen na ontvangst van de klacht  inhoudelijk reageren op de klacht. 
  4. Partijen zullen proberen om gezamenlijk tot een oplossing te komen. Indien de klacht gegrond wordt  bevonden dan zal in overleg met de Koper overgegaan worden tot gratis vervanging van het zelfde dan  wel gelijksoortig product,  


Artikel 27 – Toepasselijk recht 

  1. Op elke Overeenkomst tussen Pos en Koper is Nederlands recht van toepassing. De toepasselijkheid  van het (CISG) Weens Koopverdrag is uitdrukkelijk uitgesloten. 
  2. In geval van uitleg van de inhoud en strekking van deze algemene voorwaarden, is de Nederlandse  tekst daarvan steeds doorslaggevend. Pos heeft het recht deze algemene voorwaarden eenzijdig te  wijzigen. 
  3. Alle geschillen, ontstaan door of naar aanleiding van de Overeenkomst tussen Pos en Koper worden  beslecht bij de bevoegde rechtbank Gelderland, locatie Apeldoorn tenzij bepalingen van dwingend recht  leiden tot de bevoegdheid van een andere rechtbank.
× Hoe kunnen we helpen?